האומנות בטיפול משמשת כגשר, כשפה ואמצעי תקשורת. ילדים צעירים לא תמיד יודעים להסביר את מה שהם מרגישים במילים, ואנחנו המבוגרים מפרשים את ההתנהגות בצורה שנראת לנו הגיונית. לדוגמא מצבי רעב יכולים להתפרש כעצבנות, והתרגשות כאימפולסיביות, אנחנו לא תמיד יודעים לדייק להם מה הם חווים.
ילדים מתנסים ובודקים גבולות, לומדים ומפתחים לעצמם הרגלים. אנחנו כמבוגרים מבינים כי ילדים זקוקים לתגובה מהסביבה. הטיפול באומנות מאפשר לילדים לחוות ולקבל תגובה מותאמת בטוחה ומכילה.
הטיפול היינו הפידבק המאפשר מרחב בטוח לביסוס הרגלים מועילים ומקדמים.
בני הנוער נתפסים ככועסים ומרדנים, הגוף והקול שלהם משתנים, ופתאום הם אפילו מסתכלים עליינו בגובהה העיניים, או פיזית מעליינו. המתבגרים שלנו מתמודדים לא רק עם שינויים במראה, לעיתים גם במעגל החברים. בגיל ההתבגרות הנוער מחפש מקום להרגיש שייך אליו.
המתבגרים מעדיפים את החברים ואנחנו מוצאים את דלת חדרם סגורה וקושי לדבר או להבין את שפתם.
הטיפול באומנות מאפשר להם לבטא את עצמם ללא מילים,
בדרך שיחודית להם, בטיפול הם מוצאים דרכים לתקשר עם הסביבה, לקבל חיזוקים ולהוריד מעט את המגננות.
טיפול באומנות מוכח כיעיל לא רק לילדים ובני נוער, אנחנו יודעים שככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מתקשים למצוא את המילים להסביר את מה שעובר עלינו. לעיתים אנחנו הולכים עם תחושת מועקה שאנחנו לא מוצאים לה הסבר, דרך חומרי האומנות אנחנו מוצאים דרך לשחרר את התחושות, ולומדים שפה חדשה לשקף את מה שעובר עליינו.
שעת הטיפול מהווה שעה לעצמנו, שעה של שיחרור לחצים וקידום תהליכים אישיים.
הטיפול באומנות עוזר לנו להתמקצע בשינויים, מעברים ותהליכים, מעלה את רמת ביטחון שלנו בעצמנו ובסביבה.
- הטיפול בילדים ובני נוער מלווה בהדרכות הורים